Sunday, December 23, 2012

I'm a big fan of Azzam Sham

In the name of Allah, the most gracious and most merciful indeed.

Walaupun semalam baru jer update blog, tapi malam nie tetap nak update jugak. Ni laa jadinya bila cuti. Tambah2 bila hujan macam nie, lagi laa. Tak boleh nak keluar pergi mana2. Mengadap lappy laa jawabnya. Hohoho. :p

Nampak tak tajuk post kali nie kat atas tu. Wah, macam excited kan. Kah3. Mesti korang dah kenal sape yang aku maksudkan tu kan. Yer, Azzam tu laa. Bekas peserta Idola Kecil musim 2 tu. Dulu memang dia guna tittle Azzam IK2. Tapi, sekarang nie dah tukar tittle dah. Azzam Sham. Sham tu ayah dia. Jangan nak tanya aku, apesal dia tukar tittle tu. Mohon pergi tanya sediri. hehehe.


Before that, meh aku 'story' sikit pasal Azzam nie. Maybe ader yang tak berape kenal kan. Nama penuh dia Muhammad Azzamuddin bin Lop Hisham. Umur 15 tahun sekarang nie, and sekolah kat SMK Bandar Tasik Selatan. Naib johan Idola Kecil musim ke-II.

Aku mula minat Azzam nie since dia dalam rancangan Idola Kecil tu lagi. Masa tu, minggu yang dia nyanyi lagu pelangi petang and dia nangis. Sebak pun ader masa tu. Yer la, budak kecik nyanyi lagu sambil nangis. Means that, dia benar2 menghayati lagu tu. Minggu sebelum2 tu, aku tak ikut pun rancangan tu, tapi lepas tengok Azzam nyanyi lagu pelangi petang tu, terus tengok setiap minggu sampai final. Masa final, dia nangis lagi masa nyanyi first single dia bertajuk Kekasihku. Lagu nie pasal ibu. Sangat sebak. Tapi yang buat aku frust, dia tak dapat tempat pertama. Nak buat macam mana, xder rezki dia lagi masa tu.


Ramai jugak yang tanya, apesal laa kau minat sangat ngan Azzam tu? Entahlaa, maybe dia ader suara yang agak baik and quite good looking.. Lepas jer program tu berakhir, aku try follow dia dengan join group2 and page2 fans club Azzam.. Ader jugak follow blog Azzam's Fan Club.. Try jugak tegur2 dia kat fb, tapi tak pernah dapat jawapan.. Lepas tu, aku pun jarang follow aktiviti Azzam.. Maybe, aku sibuk ngan pelajaran kot... (lah sangat).. Tapi, kalau nampak dia kat tv tu, aku akan "eh2..Azzam laa..." Tu jer... hahaha..


Lepas jer habis SPM, macam dah tak der benda sangat nak buat.. Tetiba hati aku tergerak nak tengok video2 Azzam kat youtube... Masa tu, banyak laa jugak video2 terbaru Azzam yang di post oleh peminat.. Aku pun rasa macam nak follow balik aktiviti Azzam tapi tak tau cara... Hingga laa aku tengok satu video event kelab peminat Azzam... Event berbuka puasa dengan anak2 yatim.. Aku pun terus search group tu and request utk join group tu.. Sebelum di approve untuk join group tu, kena soal siasat ngan admin group tu dulu... Tok Salleh laa tuuu... Hahaha..


Yang buat aku kagum ngan Azzam nie, dia bukan sahaja boleh nyanyi, tapi ilmu2 agama jugak dia tak pernah lupa.. Tahniah buat parents Azzam (ayah Sham and ibu Yusnita) kerana mendidik Azzam sebaiknya... Alhamdulillah.. :)
Sekarang nie, Azzam ader group sediri... The Bee Sings.. Group penyanyi muda yang bakal bawak perubahan dalam industri muzik tanah air... InsyaAllah..


Apa yang aku boleh cakap, once korang kenal Azzam ngan family dia, u will love it... Apa yang buat aku sangat excited malam nie, aku dapat cakap ngan Azzam melalui fon.. Ni semua Tok Salleh punya kerja.. Aku tak dapat join event Azzam hari nie, tu yang Tok Salleh suruh Azzam cakap ngan aku tu.. Hahaha... Tenks Azzam sudi cakap ngan saya... Kita jumpa lain kali ek, kalau ader rezki.. 

Bagi yang nak follow twitter Azzam, klik DISINI.... Mention jer Azzam, nanti dia akan reply, insyaAllah... 

Bubye.. Salam Smart & Cool...


8 comments:

  1. Ha ha ha
    awat la nama saya disebut di sini malu tau... ha ha
    saya bukan retis...
    apa-apa pun tq... kerana terus menyokong azzam...

    ReplyDelete
  2. blog berbunga-bunga...macam orang dia jugak laa tu..ape2 pon...teruskan mnyokong azzam...nanti kite pergi jumpa dia yaa..=)

    ReplyDelete
  3. amboi kak syafinaz..!! mana tahu nie..?? hahaha...ok naty kita konvoi sekali pegi jumpa azzam ek...hahaha

    ReplyDelete
  4. Wow wow wow ! Kita geng la ! Saya pun peminat nombor satu Azzam Sham. Dari dulu sampai sekarang kot. Hehe. Nak jugak cakap ngan Azzam Sham. Share2 lah macam mane ^_^ Oh ya ! Tengok entry terbaru saya : http://aezeestory.blogspot.com/2013/01/mimpi.html Btw, done follow sini :)

    ReplyDelete
  5. tenks Aa Zee...ok done follow u back

    ReplyDelete
  6. Wahh..kits geng lh..sy pom min at kt azzam sham jgk..since dia mula2 msuk idola kecil kt tv9..sy slalu sokong azzam..mula2 sy tgk azzam kt tv,memang smart & cool giler azzam nih..tp skrng dia nmpak lain dh.tinggi plak tu..dlu kcil jer dia..hehehe..anyway i wish gud luck 4 azzam..sy x brhnti utk skong azzam..wlaupun umr sy ng dia hnya beza 1 thn jer..hehehe..gud luck 4 u too faizuddin..sy x sangka ada jgk lelaki cm awk nih along azzam..hehehehe..oke..

    ReplyDelete
  7. Wahh..kits geng lh..sy pom min at kt azzam sham jgk..since dia mula2 msuk idola kecil kt tv9..sy slalu sokong azzam..mula2 sy tgk azzam kt tv,memang smart & cool giler azzam nih..tp skrng dia nmpak lain dh.tinggi plak tu..dlu kcil jer dia..hehehe..anyway i wish gud luck 4 azzam..sy x brhnti utk skong azzam..wlaupun umr sy ng dia hnya beza 1 thn jer..hehehe..gud luck 4 u too faizuddin..sy x sangka ada jgk lelaki cm awk nih along azzam..hehehehe..oke..

    ReplyDelete

Feel free to drop your comment here...!! -faiz-